Informacje Muzykanci

  TYDZIEŃ I “Czy jesteśmy sami w kosmosie?”

 

1.       Poznawanie nazw wybranych planet Układu słonecznego;                            

słuchanie ciekawostek na ich temat - gromadzenie literatury, zdjęć albumów związanych z kosmosem.

2.       Poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauta, astronoma

3.       Zabawy językowe - kończenie zdań rozpoczętych przez nauczyciela

4.       Zabawy matematyczne, przeliczanie, porównywanie zbiorów

5.       Rysowanie po śladach rysunków

6.       Nauka piosenki “Trzej kosmici”

„Trzej kosmici”

Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem
Ten w talerzu, tamten w spodku
trzeci leciał w dzbanku.

Ref.:
Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem.

Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko,
w pokoiku na stoliku
lądowali miękko.

Ref.:
Pierwszy – krągłe jajeczko
...

 

 

 

 

TYDZIEŃ II i III “Tygodnie feryjne”

 

1. Zabawy integracyjne m.in “Balonik”, “Lambada”, “Ojciec Wirgiliusz”

2. Zabawy ruchowo-naśladowcze m.in “Rób tak jak ja”

2. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe

3. Zabawy dydaktyczne m.in. “Gdzie schowała się lalka?” - rozwijanie orientacji przestrzennej, “Czy to prawda?”, “Znajdź przedmioty tego samego kształtu” - rozwijanie percepcji wzrokowej

4. Zabawy badawcze m.in. “Mierzymy się” - porównywanie wysokości dzieci względem siebie

5. Zagadki słuchowe m.in. “Co wydaje ten głos?”

6. Zabawy konstrukcyjne - budowanie z klocków

7. Lepienie z plasteliny, malowanie farbami - rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej

8. Zabawy na placu przedszkolym

 

 

TYDZIEŃ IV “Poznajemy zwierzęta”

 

1. Poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egoztycznych - oglądanie albumów, książek na temat zwierząt egoztycznych

2. Poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

3. Wyjaśnienie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione, poznawanie przedstawicieli ginących gatunków

4. Ćwiczenia spostrzegawczości

5. Rozwijanie umiejętności liczenia, dodawania na konkretach

6. Rozwijanie sprawności manualnej

7. Rozwijanie mowy (wyraźne mówienie)

8. Nauka piosenki “Dżungla”

 

„Dżungla”

Dżungla,dżungla,taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo, wielkiej dżungli pan.


Ref.Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają.
Ambo tu,Ambo tam,Ambo tu i tam.


Ambo Sambo,doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich,leśnych ulubieńców
w dłoni coś smacznego zawsze ma.


Ref.Strusie mu się w pas kłaniają…