Informacje Poszukiwacze


 

Co będziemy robić w styczniu:

  • Wdrażanie do prawidłowego ubierania się podczas zimnych dni.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla zimy.
  • Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu sportowego (sanki) w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – przeliczanie sylab w wyrazach.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – przeliczanie dźwięków.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: mors, foka, kra, woda.
  • Budzenie zainteresowania życiem ludzi w innych strefach klimatycznych.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.
  • Poszerzanie wiedzy o krajach europejskich- KRAJE SKANDYNAWSKIE

Piosenka „Lody poziomkowe"

 

1. Lo- lo-lo-lo- lo-lo lody

   Po-po-po-po poziomkowe

   Lu-lu-lu-lu lubię lizać

   choć gardełko nie jest zdrowe. 

Ref. Mama mówi nie, tata mówi nie!

      A ja lody poziomkowe lizać chcę!

      Mama mówi nie, tata mówi nie!

      A ja lodów poziomkowych chcę!

2. Mama boi się o dzieci,

   chce by zawsze były zdrowe.

   Ale czasem przecież trzeba

   zjadać lody poziomkowe.

Ref. Mama mówi nie... 

3. Lody trzeba jeść powoli,

   aby gardło nie bolało.

   Mama trochę jeść pozwoli,

   ale więcej by się chciało! 

Ref. Mama mówi nie...