Projekty 2016-2017
Projekt edukacyjny w grupie 4-latków i 5-latków
"Podróż w kosmiczne przestworza"

Osoby odpowiedzialne:
Grażyna Cieślak
Monika Maćkowiak
Aleksandra Miśkiewicz
Weronika Szrama
Data realizacji:
20-28.02.2017r.
Podczas realizacji projektu nauczymy się:
● dekodować znaki i omawiać ich znaczenie,
● posługiwać pojęciami: kosmos, planety, komety, pierścienie, meteoryty,
rakieta,
● rozróżniać i wskazywać elementy Układu Słonecznego (m.in. nazwy
planet, ich rozmieszczenie),
● wspólnie planować działania i je wykonywać,
● wyrażać swoje przemyślenia w formie plastycznej, muzycznej i ruchowej,
● wskazywać i nazywać kierunki według osi własnego ciała (np. góra
– dół, przód – tył), położenie przedmiotów w przestrzeni,
● posługiwać pojęciami dotyczącymi kierunków w przestrzeni (w prawo,
w lewo, na wprost) i orientować w schemacie ciała drugiej osoby
(np. ja mam lewą nogę – ty masz lewą nogę),
● rozróżniać i nazywać doznania termiczne, słuchowe i dotykowe
(przez kontakt z różnymi powierzchniami),
● komunikować w sposób niewerbalny, dekodować i kodować znaki,
● piosenki „Leć rakieto”,
● rozwijać szybką reakcję na sygnały słowne, wzrokowe i muzyczne,
● zgodnie współdziałać z innymi w różnych działaniach edukacyjnych,
● uczestniczyć w zabawach ruchowych z podanymi regułami,
● poszukiwać informacji, wykorzystując dostępne źródła,
● omawiać utwory literackie oraz prace własne i rówieśników i prowadzić
dyskusje na ich temat,
● prezentować i oceniać własne wytwory na forum grupy,
● konstruować gry zespołowe.
Projekt " Niezwykłe spotkania "

Fundacja VERBA dzięki wsparciu Fundacji PZU rozpocznie od września 2014 II edycję projektu pod tytułem "Niezwykłe spotkania"
"Rozpoczynamy realizację projektu Fundacji Verba „Niezwykłe spotkania”, którego celem jest oswajanie dzieci z tematem niepełnosprawności poprzez kreatywne i atrakcyjne gry, zabawy oraz animacje. Projekt realizowany jest dzięki wsparciu Fundacji PZU.
Pragniemy przełamywać stereotypy funkcjonujące w odniesieniu do różnych grup społecznych, w tym do osób niepełnosprawnych oraz kształtować pozytywne postawy społeczne u dzieci i dorosłych wobec osób z niepełnosprawnością.
W II edycji Projektu bezpłatnymi warsztatami zostanie objętych 15 000 dzieci w wieku przedszkolnym, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Lublinie, Opolu, Wrocławiu, Toruniu, Gdańsku, Szczecinie i Kołobrzegu. Zajęcia będą prowadzone przez wykwalifikowanych animatorów, którzy poprzez wspólne czytanie, malowanie, gry edukacyjne i rozmowy wprowadzą dzieci w niełatwy, ale ważny temat niepełnosprawności.
Na spotkania z dziećmi przygotowano nowe materiały edukacyjne – nowe książeczki, kolorowanki z wierszykami, łamigłówki oraz obrazki edukacyjne."
Dostęp do kolorowanek na stronie fundacji: www.fundacjaverba.org.pl/projekty/kolorowanki
.png)
Projekt edukacyjny w grupie 5-latków
Temat: Jak żyły dinozaury?
Osoby odpowiedzialne:
Aleksandra Miśkiewicz
Dorota Foltyńska
Monika Wojciechowska
Data realizacji projektu:
12.11 - 21.11.2014r.
Tematyka i zagadnienia projektu związane są z aktualnymi zainteresowaniami oraz licznymi pytaniami dzieci dotyczącymi życia dinozaurów. Do realizacji projektu skłoniły nas same dzieci, które bardzo chciały zgłębić temat życia tych zwierząt.
Cele główne:
· poznanie życia dinozaurów;
· zainteresowanie światem roślin i zwierząt
· wypowiadanie się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu różnych form wyrazu
· integrowanie społeczności przedszkolnej poprzez realizacje zbliżonej tematyki
Cele szczegółowe
Dziecko potrafi:
· posegregować dinozaury ze względu na wygląd, wielkość, sposób odżywiania
· zaprezentować podstawowe wiadomości związane z życiem dinozaurów
· wykonać wspólnie z rodzicami elementy do makiety prezentującej świat dinozaurów
Formy pracy:
· grupowa,
· zespołowa.
Zadania prowadzące do realizacji projektu:
Pierwszy , drugi , trzeci dzień : gromadzenie, oglądanie książek, ilustracji i albumów obrazów i filmów w Internecie, gromadzenie figurek dinozaurów , samodzielne wykonywanie ich z plasteliny.
Dzień czwarty: Wycieczka do Muzeum Archeologicznego, udział w warsztatach tematycznych – pogłębianie wiedzy dotyczącej dinozaurów ( osoby odpowiedzialne: nauczycielki, rodzice)
Dzień piąty i szósty : przygotowanie tablicy prezentującej podstawowe informacje o dinozaurach, rysunki dzieci.
wykonywanie ich z plasteliny, kolorowanie wybranych obrazków, puzzle, historyjka obrazkowa ( osoby odpowiedzialne: dzieci, nauczyciele oraz rodzice).
Dzień siódmy i ósmy : wykonanie makiety dinozaurów oraz albumów dotyczących dinozaurów, wykorzystując dotąd zgromadzone materiały ( osoby odpowiedzialne : nauczyciel, dzieci, rodzice), prezentacja prac na terenie placówki przedszkolnej, wymiana informacji.
Prezentacja projektu:
· prezentacja przygotowana dla dzieci z innych grup (osoby odpowiedzialne: nauczyciele , dzieci)
· wystawa pracy (makieta) z komentarzem literackim.
Kryteria oceny
Dziecko:
· potrafi podać podstawowe informacje dotyczące życia dinozaurów
· bierze aktywny udział w wykonywaniu prac z plasteliny, w wykonywaniu makiety, samodzielnie rysuje prace na temat dinozaurów
· interesuje się światem przyrody
GALERIA:
Projekt edukacyjny w grupie 5-latków
Temat: W rodzinie wszyscy jesteśmy ważni.
Osoby odpowiedzialne:
Aleksandra Miśkiewicz
Magdalena Tracz
Monika Wojciechowska
Data realizacji projektu:
25.05.2015r. – 03.06.2015r.
Realizacja tematyki dotyczącej rodziny jest bardzo ważna dla ogólnego rozwoju emocjonalnego i społecznego rodziny, pozwala rozwinąć w dziecku poczucie bezpieczeństwa i przynależności, uświadamia mu jak ważne są prawidłowe relacje międzyludzkie. Projekt odnosi się zarówno do interakcji z członkami rodziny, jak i do sposobu postrzegania roli dziecka w rodzinie, a także jego praw. Projekt będzie realizowany w okresie, w którym obchodzony będzie Dzień Mamy, a także Dzień Dziecka, stąd podejmowana tematyka.
Cele główne:
· Omówienie stopnia pokrewieństwa z różnymi członkami rodziny
· Omówienie zawodów wykonywanych przez członków rodziny ( podsumowanie tygodnia związanego z poznanie zawodów)
· Omówienie więzi i relacji panujących w rodzinach
· Zapoznanie dzieci z ich powinnościami wobec członków rodziny
· Omówienie wartości emocjonalnych, na których zbudowana jest prawidłowo funkcjonująca rodzina
· Poznanie praw dziecka
· wypowiadanie się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu różnych form wyrazu
· integrowanie społeczności przedszkolnej poprzez realizacje zbliżonej tematyki
Cele szczegółowe
Dziecko potrafi:
· samodzielnie wypowiedzieć się na określony temat
· poprawnie używać określeń poszczególnych członków rodziny
· opowiedzieć w czym pomagają sobie poszczególni członkowie rodziny
· poprawnie używa określeń dotyczących emocji
· opowiedzieć o zwyczajach panujących w poszczególnych rodzinach
· wymienić prawa dziecka
· ozdobić pracę plastyczna według własnego pomysłu
Formy pracy:
· grupowa,
· zespołowa.
Zadania prowadzące do realizacji projektu:
Pierwszy , drugi , trzeci, czwarty dzień : gromadzenie, oglądanie książek, przyniesionych fotografii samodzielne wykonywanie drzewa genealogicznego oraz laurki dla mamy.
Dzień piąty: Wykonanie albumu rodzinnego.
Dzień szósty i siódmy : omówienie praw dzieci na całym świecie, rozmowa na temat praw i obowiązków dziecka w rodzinie, wyrażanie swoich emocji w pracach plastycznych, wyjazd z okazji Dnia Dziecka na Stadion w Poznaniu.
Dzień ósmy : podsumowanie projektu, przygotowanie części artystycznej na Festyn Rodzinny.
Prezentacja projektu:
· prezentacja przygotowana dla dzieci z innych grup, a także rodziców (osoby odpowiedzialne: nauczyciele , dzieci)
· wystawa prac
Kryteria oceny
Dziecko:
· potrafi podać podstawowe informacje dotyczące relacji panujących w rodzinie
· bierze aktywny udział w wykonywaniu prac plastycznych, samodzielnie rysuje, zdobi
· wie, jak ważna w życiu człowieka jest rodzina