Projekt LAS

 

Znalezione obrazy dla zapytania las

  

 LAS

 

Realizacja projektu 9.10 - 6.11.17

 

grzybów ze szczególnym wskazaniem jadalnych i niejadalnych gatunków.

( H. Bechlerowa Kolczatek, J. Tajc Jarzębinka, J. Brzechwa Grzyby i inne)

 

 I tydzień 9.10-13.10.

 Ogólne informacje o lesie:

II tydzień 16.10- 20.10

Dary lasu:

III i IV tydzień 23.10- 27.10 i 30.10-03.11

 Zwierzęta - mieszkańcy lasu

V tydzień 6.11-10.11

Podsumowanie: Co nam daje las?

Zakończenie projektu:

Przez cały czas trwania projektu prowadzone będą działania plastyczne dotyczące lasu, 

z wykorzystaniem naturalnych materiałów, promowane będzie czytelnictwo, 

materiały naturalne będą wykorzystywane do działań matematycznych.

 

Dzieci odwiedzi również jeden z tatusiów, pan Konieczny, zajmujący się myślistwem.

 

 Drodzy Rodzice! 

  Nasze grupy rozpoczynają właśnie projekt edukacyjny pt.Las. Przez pięć tygodni będziemy badaczami lasu.
 Dowiemy się, że:
 • rośliny w lesie tworzą piętra, 
• piętra lasu są mieszkaniem dla wielu zwierząt, 
• drzewa różnią się między sobą wyglądem korony, liści, kory i owoców,
 • w kasztanach i żołędziach oraz noskach klonowych ukryte są nasiona,
 • drzewa gubią liście, aby przetrwać zimowe mrozy. 
  Aby dokładnie poznać las, wybierzemy się na liczne spacery i wycieczki. 
Będziemy zbierać skarby lasu i bawić się nimi. Postaramy się nauczyć rozróżniać drzewa w lesie oraz gatunki roślin 
i zwierząt w nim występujących. Zapoznamy się z zasadami, których należy przestrzegać w lesie.   
  Mamy nadzieję, że eksperci pozwolą nam na poznanie licznych ciekawostek.   Na koniec zaprosimy Was na wystawę 
rodzinnych książek o lesie. Postarajcie się zabierać dzieci na spacery do lasu. Może warto już wybrać się na wspólne grzybobranie? 
Wytłumaczcie dzieciom, które grzyby są jadalne i pamiętajcie, by być ostrożnym przy ich spożywaniu. 
Pozwólcie im podczas spacerów zbierać skarby. Znalezione w lesie okazy pozwolą nam na zrealizowanie licznych zabaw, 
działań konstrukcyjnych, plastycznych i badawczych. 
Zachęcamy do zabaw kasztanami -konstruowanie z nich przedmiotów i postaci jest świetną okazją do trenowania rachunków oraz zdolności twórczych.
 Jeśli macie jakieś sugestie, pytania albo moglibyście pomóc nam w trakcie trwania projektu, jesteśmy otwarci na współpracę.
 Zapraszamy Was do stworzenia własnej, niepowtarzalnej książki o lesie. 
Wystarczy zeszyt A-4.
 Inwencja twórcza dzieci i Wasza, dobre chęci. Dwa razy w tygodniu na stronie internetowej 
naszego przedszkola ukażą się zadania do wykonania razem z dziećmi. Oczywiście należy wciągnąć 
w te działania też starsze i młodsze rodzeństwo naszych przedszkolaków. Rozwiązania  zadań należy umieścić w książce.
 Poza tym warto ją uzupełnić opisami spacerów, rodzinnych wypraw na łono przyrody, zdjęciami, ilustracjami, rysunkami, 
wycinkami z kolorowych gazet i tym co Wam podsunie wyobraźnia. Do dzieła. Wierzymy, ze drzemią w Was duże i małe talenty.
Pamiętajcie, że czas to najlepszy kapitał jaki możecie dać swojemu dziecku!
 
 
 
 

 Książka o Lesie jest działaniem dla chętnych rodzin.

Format A-4
Okładka zaprojektowana przez członków rodziny,
Na okładce imiona, nazwisko autorów, 
W środku: jw. 
Spis treści
Ponumerowane strony 
Należy podawać źródło zdjęć, artykułów,miejsce, w którym zrobiono zdjęcie ew. Kto je zrobił lub dopisek archiwum rodzinne
Książki należy dostarczyć do wychowawcy grupy do 3.11
Po wystawie książki wrócą do autorów.
 

 

 

 ZADANIA DO RODZINNEJ KSIĄŻKI

 

1. Z jakich pięter ( warstw) składa się las?

Narysujcie lub wykonajcie inną techniką ilustrację lasu i oznaczcie jego warstwy.

Podpowiedzi można szukać tutaj; 

www.youtube.com/watch

 www.youtube.com/watch

10 pażdziernika obchodzimy Dzień Drzewa. Z tej okazji dodatkowe zadanie.

Z jakich części składa się drzewo?

a) korzenie, pień , korona?

b) stopy, tułów, głowa?

Narysujcie lub wykonajcie inną techniką drzewo i oznaczcie jego części z godnie z wybraną odpowiedzią. :)

2. Zachęcamy do spacerów po lesie i parku. Tymbardziej, że w najbliższych  dniach pogoda ma sprzyjać.

Opiszcie  (dzieci mówią, a rodzice spisują) co ciekawego zobaczyliście podczas Waszej wyprawy. 

Wszystko zilustrujcie zdjęciem, zasuszonymi liśćmi, a nawet odbiciem kory.

W tym celu przygotujcie kartki, kredki świecowe. Kartkę należy przyłożyć do kory drzewa i pocierać kredką. (technika frotażu)

Pamiętajcie należy napisać z jakiego drzewa pochodzi odbicie kory i liście.

Zachęcamy do zajrzenia do albumu, lub przewodnika do oznaczania roślin i zwierząt, by zdobyć więcej informacji na temat danego drzewa.

A może uda się spotkać jakieś zwierzątko? :)

 3. Napiszcie jesienne opowiadanie, w któym zawarte będą słowa; jesień, jesienne dary, drzewo

żołędzie, grzyby, jarzębina, mech, babie lato, pogoda, dąb, buk, klon, sosna, wiewiórka, dzięcioł, sójka, dzik, sarna. Oczywiście niech dzieci wymyślają treść , a  rodzice zapisują. W/w słów użyjcie w różnym kontekście i odmieniając przez przypadki. Na koniec wykonajcie ilustrację dowolną techniką.