W I tygodniu Porozmawiamy o gospodarstwie
– Przypomnimy sobie jakie zwierzęta żyją na wsi
– Porozmawiamy o tym jakie korzyści dają nam zwierzęta i jakie mają potrzeby
– Porozmawiamy o tym jak należy dbać o zwierzęta
– Dowiemy się jak sprawdzić czy w jajku jest zarodek
– Poznamy proces powstawania masła i sera
– będziemy ćwiczyć wysłuchiwanie głosek w nagłosie i wygłosie
– będziemy liczyć, dodawać i odejmować
W II I III tygodniu
– Porozmawiamy o łące i jej mieszkańcach
– Poznamy cykl rozwojowy motyla
– Dowiemy się co to jest barwa ochronna
– Dowiemy się co to jest bioróżnorodność i jak możemy ją chronić
– Utrwalimy dni tygodnia
– będziemy liczyć, dodawać, odejmować
Będziemy obserwować przyrodę
W IV tygodniu
– Porozmawiamy o rodzinie, w szczególności o mamie
– Na podstawie fragmentów wierszy Wawiłow, porozmawiamy o emocjach jakie mogą towarzyszyć mamie
– Przypomnimy sobie bajkę Zajączek z rozbitego lusterka
– Porozmawiamy o tym jak możemy pomagać mamie
– będziemy układać zdania, przeliczać ilość wyrazów w nich
20 maja wystąpimy dla naszych drogich mam
Piosenka
1.Ogromna chmura zakryła słońce,
lecą na ziemię deszczu kropelki.
Mokną biedronki, mokną zające,
małym ślimakom mokną muszelki.
Ref. Tęcza, tęcza! Jaka ładna!
Błyszczy w górze kolorami!
Weźmy wszyscy się za ręce,
namalujmy tęczę sami! 2x
2.Zza wielkiej chmury wybiegło słońce,
wpadło na łąkę tyle promieni,
patrzą biedronki, patrzą zające –
to kolorami tęcza się mieni!
Ref. Tęcza, tęcza! Jaka ładna!…