Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Małe Talenty w Plewiskach
6.30 – gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim
udziale nauczyciela
– praca indywidualna z dziećmi, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z
dzieckiem zdolnym oraz działań profilaktycznych, stymulujących,
kompensacyjnych
– rozmowy indywidualne z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i ich
zainteresowaniami
8.00 – ćwiczenia poranne, ze śpiewem, przy muzyce,
– zabawy integracyjne w grupie organizowane przez nauczyciela
– wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych
z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania
9.00 – śniadanie
9.30 – zajęcia wychowawczo-edukacyjne prowadzone z całą grupa , realizowane
według wybranego programu edukacyjnego,
– zabawy swobodne w sali, przygotowanie do wyjścia na plac zabaw
– kontakty okolicznościowe, uroczystości związane z realizacją ustalonych
w planach celów,
– gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, w przypadku złych warunków
pogodowych – zabawy w sali,
– czynności higieniczne,
11.30 – II śniadanie
11.50 – odpoczynek w formie leżakowania ( dzieci 3 letnie ), słuchanie bajek
opowiadanych przez nauczyciela lub odtwarzanych z płyt CD,
– gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu ( dzieci 4,5 letnie ), w przypadku
złych warunków pogodowych – zabawy w sali,
– zabawy ortofoniczne, zabawy logopedyczne, rozwijanie inwencji twórczych
dzieci, ćwiczenia utrwalające do tematu kompleksowego,
– zajęcia muzyczno-ruchowe z elementami baletu ( dziewczynki 4,5 letnie)
– zajęcia popołudniowe: angielski, rytmika, balet
– czynności higieniczne
14.00 – obiad
14.30 –17.00
– poobiedna relaksacja,
– zabawy integracyjne, zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje
dzieci, wiadomości i umiejętności, gry towarzyskie, w kącikach zainteresowań,
– czynności i zabawy podejmowane przez dzieci z własnej inicjatywy
– prace użyteczno – porządkowe w sali,
– ćwiczenia i zabawy utrwalające, ortofoniczne,
– praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym,
stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym