Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
co dzień lubiłem ruszać się w świat.
Rysuje i maluje, tańczy, śpiewa
odkrywam piękny ten nasz świat !
Cele dydaktyczno-wychowawcze
Temat :„Tak mija czas”
− rozwijanie mowy,
− usprawnianie motoryki małej,
− budzenie zainteresowania upływaniem czasu,
− zapoznanie z zawodem zegarmistrza,
− zapoznanie z różnymi narzędziami służącymi do pomiaru czasu,
− rozwijanie sprawności ruchowej,
− kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń
− rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
− rozwijanie poczucia rytmu,
− zapoznanie z charakterystycznymi cechami pór roku,
− rozwijanie logicznego myślenia
− nazywanie dni tygodnia,
− rozwijanie słuchu fonematycznego
− rozwijanie sprawności manualnej,
− rozwijanie umiejętności koncentracji,
− utrwalenie nazw pór roku, dni tygodnia i pór dnia,
Temat :„Zwierzęta zimą”
− rozwijanie mowy,
− zdobywanie informacji na temat dokarmiania ptaków,
− budzenie zainteresowania literami,
− dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,
− rozwijanie umiejętności przeliczania,
− utrwalenie określeń najkrótszy, najdłuższy,
− wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów,
− rozwijanie sprawności ruchowej,
− kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń
− rozbudzanie naturalnej kreatywności,
− budzenie zainteresowania muzyką,
− zdobywanie wiedzy o pracy leśniczego,
− rozwijanie kreatywności,
− rozwijanie sprawności ruchowej,
− wzbogacanie wiedzy o zwierzętach,
− rozwijanie umiejętności weryfikowania poprawności wykonanego zadania
− wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
− rozwijanie umiejętności czytania kodu
Temat :„Kim są rodzice moich rodziców?”
− kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla osób starszych,
− budzenie zainteresowania literami,
− analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby
− rozwijanie umiejętności matematycznych,
− rozwijanie umiejętności dodawania,
− rozwijanie sprawności fizycznej,
− rozwijanie umiejętności wyrażania ruchem muzyki,
− rozwijanie poczucia rytmu,
− rozwijanie myślenia i spostrzegawczości,
− nazywanie sposobów spędzania wolnego czasu z babcią i dziadkiem
− integracja grupy,
− rozwijanie mowy
− rozwijanie umiejętności plastycznych,
− wzmacnianie przywiązania do najbliższej rodziny,
− rozwijanie umiejętności wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi,
Temat :„Fryzjer, weterynarz czy lekarz?”
− poznanie pracy projektanta,
− rozwijanie wyobraźni,
− utrwalenie nazw zawodów,
− zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów,
− rozwijanie sprawności fizycznej,
− ilustrowanie piosenki ruchem,
− rozwijanie poczucia rytmu,
− wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych,
− rozwijanie umiejętności tworzenia pytań,
− obserwacja surowców mineralnych przez lupę,
− poznanie pracy archeologa
− dbanie o porządek na stanowisku pracy,
− rozwijanie umiejętności przewidywania,
− wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł