TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Grupa Plastusie

  • Każdy  PLASTUŚ  dzielny chwat,

co dzień lubiłem ruszać się w świat.

Rysuje i maluje,  tańczy, śpiewa

odkrywam piękny ten nasz świat 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

 

  • wprowadzenie pojęć: troskliwość, współpraca;
  • poznanie obyczajów świątecznych;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • poznanie liczby 4 i 5;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, przeliczania w dostępnym zakresie oraz operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika czynnego dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, kolęd i pastorałek oraz tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających

Prezent dla Mikołaja

 A ja się bardzo, bardzo postaram

 I zrobię prezent dla Mikołaja:

 Zrobię mu szalik piękny i nowy

Żeby go nosił w noce zimowe

 I żeby nie zmarzł w szyję i w uszy

Gdy z burej chmury śnieg zacznie prószyć

 Niech się ucieszy Mikołaj Święty

Tak rzadko ktoś mu daje prezenty.