TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Grupa Plastusie

  • Każdy PLASTUŚ  dzielny chwat,

co dzień lubiłem ruszać się w świat.

Rysuje i maluje,  tańczy, śpiewa

odkrywam piękny ten nasz świat 

Cele dydaktyczno-wychowawcze 

Temat :„Tak mija czas”

− rozwijanie mowy,

− usprawnianie motoryki małej,

− budzenie zainteresowania upływaniem czasu,

− zapoznanie z zawodem zegarmistrza,

− zapoznanie z różnymi narzędziami służącymi do pomiaru czasu,

− rozwijanie sprawności ruchowej,

− kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń

− rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

− rozwijanie poczucia rytmu,

− zapoznanie z charakterystycznymi cechami pór roku,

− rozwijanie logicznego myślenia

− nazywanie dni tygodnia,

− rozwijanie słuchu fonematycznego

− rozwijanie sprawności manualnej,

− rozwijanie umiejętności koncentracji,

− utrwalenie nazw pór roku, dni tygodnia i pór dnia,

Temat :„Zwierzęta zimą”

− rozwijanie mowy,

− zdobywanie informacji na temat dokarmiania ptaków,

− budzenie zainteresowania literami,

− dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,

− rozwijanie umiejętności przeliczania,

− utrwalenie określeń najkrótszynajdłuższy,

− wprowadzenie dodawania jako przybywania elementów,

− rozwijanie sprawności ruchowej,

− kształtowanie prawidłowej postawy podczas ćwiczeń

− rozbudzanie naturalnej kreatywności,

− budzenie zainteresowania muzyką,

− zdobywanie wiedzy o pracy leśniczego,

− rozwijanie kreatywności,

− rozwijanie sprawności ruchowej,

− wzbogacanie wiedzy o zwierzętach,

− rozwijanie umiejętności weryfikowania poprawności wykonanego zadania

− wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,

− rozwijanie umiejętności czytania kodu

Temat :„Kim są rodzice moich rodziców?

− kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla osób starszych,

− budzenie zainteresowania literami,

− analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby

− rozwijanie umiejętności matematycznych,

− rozwijanie umiejętności dodawania,

− rozwijanie sprawności fizycznej,

− rozwijanie umiejętności wyrażania ruchem muzyki,

− rozwijanie poczucia rytmu,

− rozwijanie myślenia i spostrzegawczości,

− nazywanie sposobów spędzania wolnego czasu z babcią i dziadkiem

− integracja grupy,

− rozwijanie mowy

− rozwijanie umiejętności plastycznych,

− wzmacnianie przywiązania do najbliższej rodziny,

− rozwijanie umiejętności wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi,

Temat :„Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

− poznanie pracy projektanta,

− rozwijanie wyobraźni,

− utrwalenie nazw zawodów,

− zapoznanie z przyrządami i akcesoriami potrzebnymi do wykonywania zawodów,

− rozwijanie sprawności fizycznej,

− ilustrowanie piosenki ruchem,

− rozwijanie poczucia rytmu,

− wzbogacanie słownictwa o nazwy zawodów dawnych i współczesnych,

− rozwijanie umiejętności tworzenia pytań,

− obserwacja surowców mineralnych przez lupę,

− poznanie pracy archeologa

− dbanie o porządek na stanowisku pracy,

− rozwijanie umiejętności przewidywania,

− wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł