TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Grupa Poszukiwacze

POSZUKIWACZE to super grupa – każdy to wie!

Ciekawi, wesoło ruszamy w świat,

Razem z naszą panią nic straszne nie jest nam!

I choć trzy latka tylko mamy,

To ku przygodzie, wszyscy wyruszamy.

Będziemy się bawić, śpiewać, grać,

I rzecz jasna uczyć.

O tym jak nie być maluchem, a stać się zuchem!

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
  • Kształtowanie samodzielności w ubieraniu się.
  • Pobyt na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku–wiosenne kwiaty, przyloty ptaków.
  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowena drzewach.
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas obserwacji wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.Kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji wprowadzanych zmian.
  • Kształtowanie umiejętności oceniania odwracalności wprowadzanych zmian na podstawie obserwacji.
  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzieprzedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów–stałe poszerzanie zakresu liczenia.
  • Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad podczas zabaw z regułami.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowejsylabowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym–dźwięki.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej–kolejność czynności.
  • Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki w skupieniu–wyrażanie nastroju i charakteru muzyki w pracach plastycznych, improwizacjach ruchowych.
  • Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu oraz kulturalnego zachowywania się podczas posiłków.
  • Kształtowanie zachowań żywieniowych sprzyjających zdrowiu–zachęcanie do próbowania nowych potraw.
  • Poznawanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji świąt Wielkanocnych.