TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Grupa Poszukiwacze

POSZUKIWACZE to super grupa – każdy to wie!

Ciekawi, wesoło ruszamy w świat,

Razem z naszą panią nic straszne nie jest nam!

I choć trzy latka tylko mamy,

To ku przygodzie, wszyscy wyruszamy.

Będziemy się bawić, śpiewać, grać,

I rzecz jasna uczyć.

O tym jak nie być maluchem, a stać się zuchem!

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne na maj:
  • Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej.
  • Wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania się.
  • Wyrabianie dbałości o ład i porządek.
  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej za pomocą dźwięków z otoczenia, dźwięków wydawanych przez przedmioty, instrumenty oraz dźwięków mowy.
  • Usprawnianie narządów artykulacji.
  • Stwarzanie sytuacji umożliwiających dzieciom określanie wyniku dodawania i odejmowania oraz dostrzegania zmian.
  • Uświadamianie dzieciom sensu zdarzeń przyczynowo-skutkowych oraz umożliwianie przewidywania następstw.
  • Motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną.
  • Rozwijanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo sobie i innym.
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i tanecznych.
  • Inspirowanie do działań plastycznych i konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie zainteresowania światem roślin i zwierząt.
  • Kształtowanie postawy szacunku dla roślin i zwierząt.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania – poszerzanie zakresu liczenia; działanie na zbiorach; wdrażanie
  • do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.
  • Doskonalenie umiejętności wzrokowych – wyróżniania elementów na obrazku; łączenia przedmiotu z jego konturem, składania obrazka z wielu części, itp.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się zdaniami na temat sytuacji przedstawionej na obrazku – posługiwanie się czasownikami i przymiotnikami podczas opowiadania treści ilustracji.
  • Budzenie zainteresowania książką i czytaniem
  • Motywowanie do interesowania się życiem rodziny i uczestniczenia w nim.
Sobota z rodzinką
Idzie tata na paluszkach,
cicho skrada się do łóżka.
W mamy ucho szepcze zdanie:
– Wstawaj, mamo, na śniadanie!
Mama zrywa się z pościeli,
gładzi włosy, łóżko ścieli,
pędzi szybko wprost do szafy,
wkłada bluzkę – tę w żyrafy.
Stawia czajnik na kuchence
potem bierze mnie na ręce: 
są gilgotki, jest ściskanie 
plus turlanie na tapczanie.
Co w tym czasie robi tata? 
Lista zajęć jest bogata: parzy kawę, piecze grzanki
kładzie noże, stawia szklanki.
Gdy śniadanie już zjedzone, 
mama mruga w moją stronę:
– Wkładaj kurtkę, halo, Wiola! 
Bo jedziemy do przedszkola! 
Tata krztusi się ze śmiechu:
– Mamo, mamo, dość pośpiechu! 
Dopij kawę, pogłaszcz kota, 
Dzisiaj przecież jest sobota!