TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Grupa Odkrywcy

Co dzień chcemy świat ODKRYWAĆ,
Śpiewać, tańczyć i wygrywać
Co dzień chcemy coś odkrywać
Nową wiedzę wciąż zdobywać
Potem dzielić się z innymi
Którzy też chcą być mądrymi.

Cele dydaktyczno-wychowawcze na maj:

● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;

● rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;

● uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce.

● bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;

● aktywne uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie;

● przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;

● spożywanie posiłków w czystych naczyniach, przy estetycznie nakrytym stole;

● spożywanie zdrowej, różnorodnej żywności;

● przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;

● wyrabianie nawyków zdrowotnych;

● dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich, zwłaszcza tzw. braci mniejszych

● dostrzeganie, że rośliny i zwierzęta mają swoje potrzeby;

● odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;

● całościowe rozpoznanie nowych wyrazów ;

● wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;

● wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);

● rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;

● tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;

● odróżnianie druku od pisma odręcznego

● poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach.

● poznawanie różnorodności kulturowej Europy;

● poznanie czym jest Unia Europejska, kontynent Europejski, granice państw;

● poszerzanie i utrwalanie wiedzy na temat mieszkańców łąk;

● poznawanie praw dziecka;

● występ dla rodziców z okazji Dnia Rodziny;

 

Moja rodzina

Autor: Bożena Forma

 

Moja rodzina

to ja, mama, tata.

Mam też siostrę Alę

i młodszego brata.

Siostra jest wysoka,

czarne włosy ma,

a braciszek mały

skończył latka dwa.

 

Wspólne zabawy,

wspólne spacery.

Zimą na narty

latem rowery.

Czas wolny zawsze

razem spędzamy,

bardzo się mocno

wszyscy kochamy.