TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Grupa Sportowcy

Być SPORTOWCEM fajna sprawa
u nas niezła jest zabawa
dzisiaj balet, jutro piłka,
na bieganie też jest chwilka
w głowie nie tylko figle, zabawy
my poruszamy poważne sprawy
Co to jest tęcza i gdzie się kończy ?
A kto dziś rano słońce nam włączył ?
I wiele więcej pytań dziś mamy
a odpowiedzi z Panią szukamy !!!

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej na grudzień dla 6 -latków:

  • wprowadzenie symboli graficznych kolejnych głosek;
  • uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy;
  • kształtowanie umiejętności bycia dobrym poprzez dokarmianie zwierząt zimą;
  • umiejętność wyrażania uczuć;
  • nazywanie i rozróżnianie pokarmu odpowiedniego dla ptaków;
  • uwrażliwianie na potrzeby zwierząt zimą;
  • wymienianie sposobów ochrony psa przed zimnem podczas spaceru;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania;
  • nabywanie poczucia odpowiedzialności za pupila;
  • zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – dzwonkami chromatycznymi;
  • rozwijanie muzycznych zdolności twórczych;
  • wyrabianie wrażliwości muzycznej;
  • poznanie pojęć zamrażanie i roztapianie;
  • określanie nasycenia barw z użyciem przymiotników jasny / ciemny;
  • odczuwanie sprawstwa podczas wykonywania eksperymentów;
  • określanie sposobów wyrażania miłości;
  • kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych;
  • czekanie na swoją kolej podczas rozmowy;
  • zapoznanie z zawodem i pracą listonosza;
  • określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami;
  • nabywanie umiejętności składania życzeń;
  • zdobywanie umiejętności szacowania pojemności;
  • nabywanie sprawności w pracach gospodarczych;
  • przygotowanie do pomagania bliskim podczas prac domowych;
  • rozwijanie ekspresji ruchowej;
  • kształtowanie umiejętności odróżniania instrumentów muzycznych;
  • umiejętność odczuwania świątecznego nastroju podczas zabaw muzycznych;
  • utrwalanie podstawowych kolorów;
  • usprawnianie zdolności manualnych podczas przygotowywania ozdób na choinkę;
  • czerpanie przyjemności z obdarowywania prezentami ;
  • odczytywanie sygnałów niewerbalnych – ton głosu, gesty, wyraz twarzy jako podstawa do rozpoznawania emocji;
  • nazywanie emocji;
  • budowanie emocjonalnego kontaktu z najbliższymi;
  • przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja;
  • utrwalanie nazw części ciała;
  • przeliczanie w dostępnym zakresie;
  • składanie obrazka z części;
  • kultywowanie zwyczaju świątecznego spotkania rodzinny;
  • poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej;
  • śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem;
  • odczuwanie podniosłego nastroju świąt Bożego Narodzenia;
  • zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem;
  • umiejętność tworzenia prezentów;
  • odczuwanie przyjemności z oczekiwania na prezent.

Spotkanie z choinką” — B. Lewandowska 

Wczoraj rosłaś na polanie,

dzisiaj przyszłaś do nas.

Jakie miłe to spotkanie,

choinko zielona! 

Jeszcze między gałązkami

został świergot ptaków….

Teraz my ci zaśpiewamy,

Słuchaj przedszkolaków!

Powiesimy świecidełka

i wydmuszki z jajek,

żebyś była taka piękna,

jak królewna z bajek.