TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Grupa Sportowcy

Być SPORTOWCEM fajna sprawa
u nas niezła jest zabawa
dzisiaj balet, jutro piłka,
na bieganie też jest chwilka
w głowie nie tylko figle, zabawy
my poruszamy poważne sprawy
Co to jest tęcza i gdzie się kończy ?
A kto dziś rano słońce nam włączył ?
I wiele więcej pytań dziś mamy
a odpowiedzi z Panią szukamy !!!

Cele wychowawczo-dydaktyczne na maj

● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;

● rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;

● uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce.

● bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;

● aktywne uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie;

● przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;

● spożywanie posiłków w czystych naczyniach, przy estetycznie nakrytym stole;

● spożywanie zdrowej, różnorodnej żywności;

● przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;

● wyrabianie nawyków zdrowotnych;

● dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich, zwłaszcza tzw. braci mniejszych

● dostrzeganie, że rośliny i zwierzęta mają swoje potrzeby;

● odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;

● całościowe rozpoznanie nowych wyrazów ;

● wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;

● wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);

● rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;

● tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;

● odróżnianie druku od pisma odręcznego

● poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, tjnp. zatruwanie wód;

● aktywne uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie;

● przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;

● spożywanie posiłków w czystych naczyniach, przy estetycznie nakrytym stole;

● spożywanie zdrowej, różnorodnej żywności;

● przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;

● wyrabianie nawyków zdrowotnych;

● dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich, zwłaszcza tzw. braci mniejszych

● dostrzeganie, że rośliny i zwierzęta mają swoje potrzeby;

● odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;

● całościowe rozpoznanie nowych wyrazów ;

● wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;

● wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);

● rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;

● tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;

● odróżnianie druku od pisma odręcznego

● poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach.

● poznawanie różnorodności kulturowej Europy;

● poznanie czym jest Unia Europejska, kontynent Europejski, granice państw;

● poszerzanie i utrwalanie wiedzy na temat mieszkańców łąk;

● poznawanie praw dziecka;

● występ dla rodziców z okazji Dnia Rodziny;

Kolorowe motyle. E. Chilińskiej-Karpowicz

Kolorowe motyle

kręcą się wokoło

i mówią cichym głosem,

jak tu ślicznie, jak wesoło.

Oooo, jak tu ślicznie, jak wesoło.

To bielinek kapustnik,

a to paź królowej,

piękne są motyle

błękitno-kolorowe.

Ooooo, błękitno-kolorowe.