Cele wychowawczo-dydaktyczne na maj
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
● rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
● uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce.
● bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
● aktywne uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie;
● przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
● spożywanie posiłków w czystych naczyniach, przy estetycznie nakrytym stole;
● spożywanie zdrowej, różnorodnej żywności;
● przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
● wyrabianie nawyków zdrowotnych;
● dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich, zwłaszcza tzw. braci mniejszych
● dostrzeganie, że rośliny i zwierzęta mają swoje potrzeby;
● odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
● całościowe rozpoznanie nowych wyrazów ;
● wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
● wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
● rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
● tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;
● odróżnianie druku od pisma odręcznego
● poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, tjnp. zatruwanie wód;
● aktywne uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie;
● przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;
● spożywanie posiłków w czystych naczyniach, przy estetycznie nakrytym stole;
● spożywanie zdrowej, różnorodnej żywności;
● przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
● wyrabianie nawyków zdrowotnych;
● dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich, zwłaszcza tzw. braci mniejszych
● dostrzeganie, że rośliny i zwierzęta mają swoje potrzeby;
● odpowiadanie na pytania, formułowanie własnych pytań;
● całościowe rozpoznanie nowych wyrazów ;
● wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
● wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientację przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);
● rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
● tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;
● odróżnianie druku od pisma odręcznego
● poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach.
● poznawanie różnorodności kulturowej Europy;
● poznanie czym jest Unia Europejska, kontynent Europejski, granice państw;
● poszerzanie i utrwalanie wiedzy na temat mieszkańców łąk;
● poznawanie praw dziecka;
● występ dla rodziców z okazji Dnia Rodziny;
Kolorowe motyle. E. Chilińskiej-Karpowicz
Kolorowe motyle
kręcą się wokoło
i mówią cichym głosem,
jak tu ślicznie, jak wesoło.
Oooo, jak tu ślicznie, jak wesoło.
To bielinek kapustnik,
a to paź królowej,
piękne są motyle
błękitno-kolorowe.
Ooooo, błękitno-kolorowe.