Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej na grudzień dla 6 -latków:
- wprowadzenie symboli graficznych kolejnych głosek;
- uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy;
- kształtowanie umiejętności bycia dobrym poprzez dokarmianie zwierząt zimą;
- umiejętność wyrażania uczuć;
- nazywanie i rozróżnianie pokarmu odpowiedniego dla ptaków;
- uwrażliwianie na potrzeby zwierząt zimą;
- wymienianie sposobów ochrony psa przed zimnem podczas spaceru;
- rozwijanie umiejętności przeliczania;
- nabywanie poczucia odpowiedzialności za pupila;
- zapoznanie z instrumentem perkusyjnym – dzwonkami chromatycznymi;
- rozwijanie muzycznych zdolności twórczych;
- wyrabianie wrażliwości muzycznej;
- poznanie pojęć zamrażanie i roztapianie;
- określanie nasycenia barw z użyciem przymiotników jasny / ciemny;
- odczuwanie sprawstwa podczas wykonywania eksperymentów;
- określanie sposobów wyrażania miłości;
- kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych;
- czekanie na swoją kolej podczas rozmowy;
- zapoznanie z zawodem i pracą listonosza;
- określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami;
- nabywanie umiejętności składania życzeń;
- zdobywanie umiejętności szacowania pojemności;
- nabywanie sprawności w pracach gospodarczych;
- przygotowanie do pomagania bliskim podczas prac domowych;
- rozwijanie ekspresji ruchowej;
- kształtowanie umiejętności odróżniania instrumentów muzycznych;
- umiejętność odczuwania świątecznego nastroju podczas zabaw muzycznych;
- utrwalanie podstawowych kolorów;
- usprawnianie zdolności manualnych podczas przygotowywania ozdób na choinkę;
- czerpanie przyjemności z obdarowywania prezentami ;
- odczytywanie sygnałów niewerbalnych – ton głosu, gesty, wyraz twarzy jako podstawa do rozpoznawania emocji;
- nazywanie emocji;
- budowanie emocjonalnego kontaktu z najbliższymi;
- przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja;
- utrwalanie nazw części ciała;
- przeliczanie w dostępnym zakresie;
- składanie obrazka z części;
- kultywowanie zwyczaju świątecznego spotkania rodzinny;
- poznanie historii stajenki i szopki bożonarodzeniowej;
- śpiewanie kolęd umiarkowanym głosem;
- odczuwanie podniosłego nastroju świąt Bożego Narodzenia;
- zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem;
- umiejętność tworzenia prezentów;
- odczuwanie przyjemności z oczekiwania na prezent.
Spotkanie z choinką” — B. Lewandowska
Wczoraj rosłaś na polanie,
dzisiaj przyszłaś do nas.
Jakie miłe to spotkanie,
choinko zielona!
Jeszcze między gałązkami
został świergot ptaków….
Teraz my ci zaśpiewamy,
Słuchaj przedszkolaków!
Powiesimy świecidełka
i wydmuszki z jajek,
żebyś była taka piękna,
jak królewna z bajek.