Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej na marzec dla 6 -latków:
- Wprowadzenie symboli graficznych kolejnych głosek
- Kształcenie i wsparcie na przykładach – umiejętności liczenia na konkretach oraz dokonywania prostych obliczeń w pamięci
- Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie
- Rozwijanie wiedzy na temat regionu, kraju, kontynentu
- Krzepienie postaw prospołecznych oraz patriotycznych
- Doskonalenie samodzielnego jedzenia – opanowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków: przyjmowanie właściwej postawy przy stole, posługiwanie się łyżką, widelcem, czekanie aż wszyscy zjedzą posiłek.
- Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- doskonalenie nawyku wspólnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, bezpieczne i prawidłowe korzystanie z zabawek.
- Przyzwyczajanie dzieci do indywidualnej wypowiedzi i wykonywania czynności na forum grupy. Oswajanie z głośnym wypowiadaniem się i prezentowaniem się przed dziećmi i opiekunkami.
Piosenka „Maszeruje wiosna”
Tam daleko, gdzie wysoka sosna,
maszeruje drogą mała Wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.: Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.
Wiosno, Wiosno, nie zapomnij o nas,
każda trawka chce już być zielona.
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła,
zima by została mroźna.
Ref.: Maszeruje wiosna, a ptaki …