Ogólne cele dydaktyczno wychowawcze na marzec:
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
- poznawanie składowych pogody i dni tygodnia,
- poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: jedzenie roślin nieznanego pochodzenia,
- dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
- nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc
- poznawanie nazw roślin tj.krokus, przebiśnieg etc.,
- poznawanie kolejnych procesów produkcyjnych,
- rozpoznanie zwierząt domowych i hodowlanych,
- budzenie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
- współdziałanie podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych,
- wzbudzanie zainteresowania literaturą słuchanie wierszy, opowiadań, baśni,
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni,
- doskonalenie umiejętności liczenia,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- umuzykalnienie dzieci,
- rozwijanie zdolności klasyfikowania.
Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat