Dwa razy w tygodniu poznajemy słówka, zwroty i piosenki w języku angielskim. Zajęcia prowadzi pani Agnieszka Jaworek.
Wprowadzenie dzieci w świat muzyki, uwrażliwiając je poprzez zabawę na poszczególne elementy składające się na utwór muzyczny. Zajęcia prowadzone są przez mgr sztuki, ze specjalizacją rytmika, panią Katarzynę Zieloną.
Zajęcia baletowe rozwijają plastyczność ciała, uczą wdzięku ruchów i gracji, a także pozwalają wyrazić dziecięce emocje.
Rozbudzają wrażliwość na piękno i estetykę ruchu. Zajęcia doskonale wyrabiają nawyk prawidłowej postawy. Wpływają na ładną sylwetkę, poprawiają sprawność fizyczną. Zajęcia prowadzi mgr sztuki pani Katarzyna Zielona.
Zajęcia z piłki nożnej to nie tylko nauka gry w piłkę, to również nauka zasad fair play oraz współpracy w grupie.
Na zajęciach dzieci przede wszystkim będą cieszyć się ruchem, a elementy piłki nożnej będą wprowadzane stopniowo. Zajęcia prowadzone są przez trenera Jakuba Smurę, w profesjonalnej sali w Szkole Podstawowej im. Tytusa i Jana Działyńskich w Plewiskach.
Zajęcia prowadzone są przez logopedę panią Annę Bartsch.
Zajęcia odbywają się we wtorki i środy (w środy zajęcia mają Muzykanci i Zdobywcy,odbywają się też zajęcia indywidualne).
Zajęcia przybliżające dzieciom religię rzymsko – katolicką, prowadzone są w grupach 5 i 6 latków.
Zajęcia prowadzone są przez katechetkę Panią Annę Kędzierską.
Zajęcia prowadzone przez panią Barbarę Kinowską
Kodowanie na dywanie to zajęcia rozwijające uniwersalne kompetencje ze szczególnym uwzględnieniem logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów i umiejętności współpracy. Podczas zajęć z kodowania dzieci kształtują tą umiejętność, doskonalą zdolność rozpoznawania i posługiwania się pojęciami: koloru, kształtu, wielkości i grubości. Rozwijają przy tym spostrzegawczość wzrokową, orientację w przestrzeni, umiejętność dedukcji, wnioskowania, segregowania i klasyfikowania.
Dla dzieci to jednak przede wszystkim świetna zabawa. Kolorowa mata i barwne kubeczki wywołują chęć do działania i poznawania nowych rzeczy. Zakodowane zabawy świetnie sprawdzają się podczas kształtowania orientacji przestrzennej, określania kierunków, poznawania właściwości figur geometrycznych, pierwszych zabaw z literami czy poznawania przyrody. „Kodowanie na dywanie”, w naszym przedszkolu odbywa się z wykorzystaniem Genibota.
Genibot to niezwykle uniwersalny, wyposażony w wiele funkcji robot edukacyjny do nauki programowania. Otwiera dzieciom drzwi do świata nowoczesnych technologii i edukacji w nurcie STEAM (science, technology, engineering, art, maths). Zachęca do eksperymentowania i poszukiwania kreatywnych rozwiązań. Praca z robotem, to ogromne korzyści dla dziecka, świetna zabawa, która rozwija miękkie kompetencje takie jak: logiczne, algorytmiczne myślenie czy zadaniowe podejście do stawianych problemów.
Bum Bum Rurki to kolorowe, lekkie tuby, które po uderzeniu o siebie lub w dowolną inną powierzchnię wydają różne dźwięki. Poszczególne Bum Bum Rurki mają odmienne kolory odpowiadające konkretnym dźwiękom. Instrument ten daje nieograniczone możliwości zabawy i edukacji muzycznej. Zabawy z Bum Bum Rurkami idealnie łączą w sobie walory rozrywkowe oraz edukacyjne. Praca z nimi nie tylko wprowadza dzieci w świat rytmu, melodii i harmonii, ale także pozytywnie wpływa na spostrzegawczość, wyobraźnię plastyczną, a także umiejętność współpracy w grupie. Takie muzykowanie to doskonały wstęp do nauki gry na innych instrumentach muzycznych. Z perspektywy najmłodszych jest to jednak przede wszystkim kreatywna i pełna ruchu zabawa, podczas której przy okazji poznają podstawowe rytmy.
WARSZTATY WIATRAKI
Warsztaty tematyczne prowadzone przez Pracownię Edukacyjną Wiatrak.
O Pracowni:
Pracownia Edukacyjna Wiatrak to strefa autonomiczna, w której dzieci i ryby mają głos. To przestrzeń wolności: myślenia, mówienia i tworzenia oraz dialogu dzieci z dziećmi i dzieci z dorosłymi. To miejsce spotkań małych obywateli świata, w którym wspólnie odkrywają, eksperymentują, dziwią się, dociekają, pytają, dyskutują, wyrażają siebie, fantazjują, a przede wszystkim wspaniale się bawią.
Wszystko to dzieje się w kameralnej atmosferze i otoczeniu akwariów z rybami, które nie tylko inspirują, ale również rozwijają zainteresowania przyrodnicze i kształtują pozytywne relacje pomiędzy dziećmi i naturą.
Tutaj zawsze wieją dobre wiatry, Wiatrak nieustannie się kręci i generuje twórczą energię?
https://www.pracowniawiatrak.pl/
Wiek przedszkolny uważany jest za okres krytyczny dla kształtowania postawy. W okresie tym występują różnego rodzaju nieprawidłowości postawy ciała, które rozwijają się i przekształcają w wady wymagające wielu starań w celu ich zahamowania lub usunięcia. Najwięcej przypadków wad postawy zaczyna uwidaczniać się już około 5 roku życia, a najczęstszą wadą jest płaskostopie. Dlatego dzieci z naszego przedszkola biorą udział w zajęciach z gimnastyki korekcyjnej prowadzonych przez wykwalifikowanego instruktora. Ćwiczenia oparte są na zabawie, co prowadzi do pozytywnego odbioru całego programu.
Przyczyny powstawania wad postawy:
-ograniczona aktywność fizyczna
-zbyt długie przebywanie w jednej pozycji
-nieodpowiedni rozmiar obuwia
-słaby wzrok (dziecko się garbi)
-niedożywienie lub przekarmienie
Cele gimnastyki korekcyjnej:
-kształtowanie odruchu prawidłowej postawy
-korekcja istniejących zaburzeń i wad postawy
-zapobieganie pogłębianiu zaburzeń i wad postawy
-podnoszenie ogólnej sprawności i wydolności organizmu poprzez zwiększanie zakresu ruchów w stawach
-wzmacnianie siły mięśni różnych partii ciała
-wdrażanie do rekreacji ruchowej
Zajęcia prowadzone są przez Panią Ewę Kott.